Soorten en maten
Soorten en maten
In de kledingbranche heb je veel verschillende soorten en maten van kleding. Ieder wat wil kunt u gerust zeggen. Er is kleding genoeg voor iedereen. Wat je smaak ook is het kan in de kledingindustrie nooit gek genoeg. Waar mensen al genoegen nemen met simpele sneakers wilt de ander de zeldzaamste paar hebben die er bestaan. En als je dacht dat dat raar is is er nog iets meer absurd. Mensen hebben hele kamers vol staan met sneakers. Niet per se om ze zelf te dragen want, wat moet je met 700 paar sneakers. Zij hebben de sneakers om dan door te verkopen. Zij komen bijvoorbeeld een sneaker in voor 170 euro en wachten dan een tijdje. Wat er dan gebeurt is dat de sneaker gaat stijgen in waarde. Niet alle sneakers stijgen in waarde, alleen de paar sneakers die gelimiteerd zijn. Zo zijn Jordans de laatste paar jaar enorm populair geworden. Eerst keek niemand naar die schoen en nu lopen er heel veel mensen in. Het begon te rollen toen de eerste paar Yeezy’s uitkwamen. De schoen werd maar een aantal duizend keer gemaakt. Wat er vervolgens gebeurde is dat men die schoenen ook graag wilde hebben. Waardoor de vraag veel meer werd dan het aanbod en daardoor stegen de prijzen enorm.
Wat kan je verwachten?
Wat de aankomende jaren gaat gebeuren weten niet veel mensen. Een ding is zeker zolang de markt goed blijft lopen over de producten waar weinig aan te komen is, blijft de markt alleen maar stijgen. Er blijven nieuwe schoenen komen die gewild gaan zijn. Dat kan van een merk zijn zoals Nike, maar het kan ook zijn dat het met een collab wordt gewerkt. Een collab houd in dat twee merken samen gaan werken aan een product. Je kunt het zien als co-branding. Neem bijvoorbeeld Nike, die samen willen gaan werken met een artiest. Dat kan de artiest en Nike beide winst opleveren. Mensen die fan zijn van de artiest kunnen die schoenen van Nike kopen waardoor Nike weer meer omdat genereert. En zo werkt het ook aan de andere kant. Nike verkoop de schoen met een naam. Door die samenwerking kan de naam van de artiest ook weer bekender worden. Zo zit het eigenlijk in elkaar. Simpel gezegd is het dus een samenwerkingsvorm genaamd co-branding waar ze samen ook beter uit komen. Misschien heeft u nog wel oude Nike liggen die zeldzaam zijn?