Prijsverschil van kleding
Prijsverschil van kleding
In kleding zit er veel prijsverschil dat kan komen door veel dingen. Door bijvoorbeeld het materiaal waarvan het gemaakt wordt of door wie het gemaakt wordt. Zo speel een merk een grote rol binnen de kleding branche. Niet alleen de naam wat het merk heeft of hoe het logo eruit ziet maar ook een stukje imago. Imago is voor een bedrijf misschien wel een van de belangrijkste dingen die er is. Stel nu dat een bedrijf een slecht imago hebben zouden ze ook veel minder klanten krijgen dan op het moment dat zij wel een goed imago hebben. Dat kan komen door de inrichting van de Online-website en de winkel. Doordat het imago van een bedrijf zo belangrijk is heeft het ook veel invloed op de winst. Een bedrijf met een zuiver imago zou daarom ook veel meer winst draaien dan een bedrijf dat een minder zuiver imago heeft. Zo doet Louis Vuitton niet aan een outlet of kortingen. Dat doen zij vanwege dat zij willen dat het merk exclusief blijft. Merken zoals Gucci, Valentino en ga zo maar door zouden daarom altijd een stukje minder exclusief blijven omdat er een outlet van is waar alles goedkoper wordt aangeprezen.
Afkomst van kleding.
Zoals net al aangegeven is de afkomst van kleding erg belangrijk met het bepalen van de prijs. Als je kleding in China laat maken zou de kleding in grote getallen veel goedkoper zijn dan dat je dat hier laat maken. Dat heeft te maken met kinderarbeid en de lonen die daar veel lager liggen dan hier in Europa. Daarom kijken veel mensen van tevoren of hun kleding wel goed geproduceerd worden bij het kopen ervan. En sommige maken het helemaal niet uit waar het vandaan komt. Die letten zo meer op de prijs dat het goedkoper is. Zo kan je ervan uitgaan dat de kleren wat je in de stad koopt meer en deels uit China komt. Toch willen steeds meer winkels dat hun kleding goed geproduceerd wordt. Dat kan zorgen voor meer omzet aan het einde van de maand.
Over het algemeen wordt kleding dus nog steeds in arme landen gemaakt. Voor veel winkels kan dat uiteindelijk invloed hebben op hun imago. Als hun straks niet aanpassen zou dat ervoor kunnen zorgen dat ze een niet zuiver imago creëren waar ze al die jaren hard hun best voor hebben gedaan. Kijk anders is op uw label binnen in uw shirt waar uw kleding vandaan komt.